ראשי > אופציות, אופציות מעו"ף > למה אופציות הינן השקעה גרועה לטווח ארוך

למה אופציות הינן השקעה גרועה לטווח ארוך

תמיד חשבתי (ואני עדיין חושב) שזה טרגי שאנשים שרק מתחילים לסחור נמשכים לתחום האופציות (ובדרך כלל מאבדים את כל הכסף שלהם, כמו שאפשר לראות פה לדוגמה). אני מניח שחלק גדול מזה טמון בכך שהרבה מהפרסומות על סדנאות מסחר קשורות לאופציות. למה זה טרגי? כי אופציות כמכשיר להשקעה הינן גרועות. לפני שאתם מתחילים לצעוק עלי, ולהגיד לי איך אני יכול להגיד שהן לא השקעה טובה אם אני עצמי כתבתי על דרכים להשתמש בהם  (כמו על ילדה בת 21 שעושה כסף באופציות או על אסטרטגית גידור) , תנו לי להסביר למה אני מתכוון.

זה נכון שאני חושב שיש מקום לסחור באופציות, אך רק מסחר מושכל ביותר, שכן לאופציות יש מאפיינים מיוחדים (כמו למשל אלמנט המינוף) אשר מבדילים אותן ממניות רגילות. הבעיה היא שמישהו אשר רק מתחיל לסחור באופציות, רואה אותן כדרך פשוטה להתעשר מהר (ושרלטנים עושים בכך ניצול ציני).  נבחן לדוגמה את המצב שבו ספקולנט משקיע חושב שמדד ת"א 25 יעלה בערכו בחודש הקרוב. במקום לקנות תעודת סל על המדד, הוא רוצה לקנות אופציית רכש (call) על המדד, על מנת למנף את רווחיו. איפה מתחילות הבעיות? איפה לא.

מספר חסרונות לאופציות

זה נכון שאופציות מספקות מינוף שיכול לשפר את הרווחים. הבעיה היא, שלא כמו מניות, הן יכולות לאבד ערך במהירות רבה למדי, גם אם המהלך במדד אשר לו חיכית קרה, אתה לא יכול להרוויח מזה. מדוע? ממספר סיבות אשר אמנה חלק כאן.

איבוד ערך עם הזמן

בניגוד למניה, האופציה מאבדת מערכה עם הזמן. באופן אינטואיטיבי, זה בגלל שההסתברות לסיים בתוך הכסף עם התקדמות הזמן קטנה.

איבוד ערך משינויים בסטיית התקן הגלומה

סטיית התקן הגלומה, שעליה נכתב כבר הרבה בכל מקום תחת השמש, ואולי בעתיד אכתוב עוד בנושא בבלוג שלי, בעצם נותנת לנו אינדיקציה מה השחקנים בשוק חושבים תהיה התנודתיות הצפויה של המדד עד הפקיעה. ככל שהשחקנים חושבים שהנכס תנודתי יותר, כך יש יותר סיכוי שהאופציה תפקע בתוך הכסף. מדוע? חלק מכם בטח חושבים על מדוע זה לא מקטין גם את הסיכוי שאופציה תפקע בתוך הכסף, שכן תנודתיות יכולה לפעול לשני הכיוונים. זה בגלל שקונה האופציה לא יהיה חייב לממש את האופציה במקרה שאכן האופציה תפקע מחוץ לכסף. כלומר הוא יכול רק להרוויח מתנודתיות.

עכשיו, מדוע עלינו להתחשב בסטיית התקן הגלומה? כיוון שיכול להיות שקנינו אופצית רכש, המדד עלה, כאשר זה לכשעצמו אמור להגדיל לנו את הרווחים, אך באותה הזדמנות סטיית התקן הגלומה ירדה, מה שיוריד את ערך האופציה! כלומר באופציות פועלים הרבה גורמים אשר יכולים לנטרל את הרווח מעליית המדד.

איך עושים את זה נכון

למעשה, לאנשים אשר היו רוצים רק להנות מאלמנט המינוף, זה היה אידיאלי אם היה נסחר בשוק הישראלי חוזה עתידי. הדבר הכי קרוב לכך אחר כך הוא  אופציה עמוקה בתוך הכסף אשר מושפעת פחות מאלמנט הזמן ופחות מסטיית התקן הגלומה. החיסרון הוא שהן מציעות פחות מינוף, שכן ערכן גבוה יותר. ברשומות הבאות, אני רוצה להתמקד קצת על מספר דרכים נוספות בהן ניתן להשתמש באופציות מבלי להיות חשופים לחסרונות אשר מניתי.

 

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

